Over ons
Naturally delicious, deliciously natural
Biochocolade Tohi, een combinatie van authentieke smaak, puur genot en natuur.
Tohi is ontstaan uit het enthousiasme van een kleine groep chocoladefanaten die er een moderne en alternatieve levenswijze op nahielden en voortdurend op zoek waren naar nieuwe gastronomische ontdekkingen.
Tohi neemt u mee naar het ongerepte universum van de chocolade, waar de smaken nog natuurlijk en ongeschonden zijn. De Meesters-Chocolatiers van Tohi gaan over heel de wereld op zoek naar subtiele en soms onbekende smaken, en baseren zich op de tradities van gisteren om vandaag te vernieuwen.
De Tohi, dit klein, vrolijk, aantrekkelijk en kwiek vogeltje werd in 2004 voor het eerst opgemerkt in de Serranía de los Yariguíes, een kleine geïsoleerde bergketen in het noorden van Colombia, nabij de grens met Venezuela.
De bekendmaking van de ontdekking van de Tohi inspireerde ons tot de creatie van dit nieuwe chocolademerk, want ook cacao is oorspronkelijk uit deze geografische regio afkomstig. De vogel legt de link tussen verschillende leefwerelden, symboliseert het exotisme van het reizen, de Vrijheid en de Natuur. Hij is het symbool van poëzie, kwetsbaarheid en vrolijkheid.
De Tohi-chocolade is ontwikkeld naar het beeld van deze ontdekking. Met zijn driekleurige verenkleed, draagt hij op schitterende wijze de kleuren van België, zwarte rug – gele buik – rode kuif. Daarmee hadden we alles. De nieuwe identiteit van de Tohi-chocolade was klaar.
TOHI is :
De zoektocht naar LEKKER
Onze waarden
Ethiek staat bij Tohi centraal
Om een uitzonderlijke kwaliteit te produceren ontwikkelt Tohi partnerships met klanten en leveranciers. Het bedrijf houdt zich in de Zuiderse landen – vanwaar de meeste van onze grondstoffen komen – bezig met duurzame ontwikkeling.
Tohi chocolade draagt dus ook het “FairTrade” label.
Om de beste producten te krijgen bevoorraadt onze cacaoleverancier zich in vele landen.
Ongeacht het land van herkomst van onze cacaobonen hechten wij bijzonder veel belang aan verantwoorde bevoorrading en aan kansen op een duurzame toekomst voor de volgende generaties. Daarvoor werken wij nauw samen met de belangrijkste belanghebbenden. We zijn ervan overtuigd dat de uitdagingen van de sector, zoals het inkomen van de telers, kinderarbeid, dwangarbeid en ontbossing, alleen kunnen worden aangepakt met alle actoren in de cacao- en chocoladebranche en door de consumenten erbij te betrekken.