Richtlijnen voor onlineaankopen 

  • Hoe plaats ik een bestelling via het internet? 

 

Om online een bestelling te plaatsen, moet u in eerste instantie een account aanmaken en inloggen op de website. Vervolgens hoeft u enkel de gewenste artikelen te selecteren en toe te voegen aan uw winkelwagen. Eenmaal u uw keuze hebt gemaakt, gaat u naar uw winkelwagen en klikt u op “Ga door naar afrekenen”. Daar wordt u gevraagd de facturatiegegevens, het leveringsadres en de betalingsgegevens in te voeren en de bestelling een laatste keer te controleren. Na aanvaarding van de algemene voorwaarden kunt u overgaan tot de betaling. Zodra uw bestelling is bevestigd en de betaling werd uitgevoerd, ontvangt u een e-mail als bevestiging.

 

  • Moet ik een account aanmaken om een bestelling te kunnen plaatsen?

 

Ja. Om een bestelling te plaatsen hebt u een account nodig. Op die manier kunt u ook de status van uw bestelling volgen en een factuur ontvangen of opslaan om later dezelfde bestelling te kunnen plaatsen.

 

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe krijg ik opnieuw toegang tot mijn account?

U hoeft enkel op “Uw wachtwoord vergeten?” te klikken en uw e-mailadres in te vullen. Vervolgens ontvangt u een automatisch verstuurde e-mail waarmee u het wachtwoord opnieuw kunt instellen. Indien uw e-mailadres ongeldig is, verschijnt er een foutmelding op het scherm, met de vraag om een ander e-mailadres te proberen.

 

  • Hoe weet ik of mijn bestelling correct is geplaatst?

Zodra uw bestelling is bevestigd en de betaling werd uitgevoerd, ontvangt u een e-mail als bevestiging.

 

  • Wat is een kortingscode?

U vindt kortingscodes op promoties, cadeaubons of tijdelijke aanbiedingen op onze website of in onze nieuwsbrief. Indien u over een kortingscode beschikt, kunt u die in het daarvoor bestemde veld invoeren. Bevestig de code vervolgens bij het plaatsen van uw bestelling.

 

Producten, verpakking en bewaring



  • Hoe bewaar ik de chocolade van Dolfin het best?

Wij raden aan de chocolade van Dolfin uit de warmte en op een droge plaats te bewaren. De ideale bewaartemperatuur bedraagt tussen de 10 en 18°C.

We raden u ook aan de chocolade niet samen met andere voedingswaren of sterk geurende producten te bewaren (zoals kruiden), aangezien de chocolade de geur of smaak kan overnemen.

 

  • Hoelang kan ik de chocolade van Dolfin bewaren?

Wij raden u aan de chocolade van Dolfin op te eten vóór de uiterste consumptiedatum die op de verpakking wordt aangegeven. Deze datum valt ongeveer 13 tot 15 maanden na de productiedatum.

 

  • Bevat de chocolade van Dolfin GGO’s?

Neen, absoluut niet! Wij zien er streng op toe dat in de chocolade geen GGO’s worden verwerkt.

 

  • Bevat de chocolade van Dolfin plantaardige oliën (zoals palmolie)?

De chocolade van Dolfin bevat geen plantaardige oliën en wordt bereid met pure cacaoboter.

De speculaas die in onze melkchocoladetabletten met speculaas wordt verwerkt, is afkomstig van een grote Belgische koekjesfabrikant en bevat een zeer kleine hoeveelheid plantaardige olie, als gevolg van het productie-/bakproces. De speculaas draagt wel de bio- en fairtradelabels.

 

  • Waar komt de cacao in de chocolade van Dolfin vandaan?

Wij verwerken verschillende soorten cacao in onze recepten. De herkomst van elke soort is verschillend. De cacao wordt telkens met zorg geselecteerd, met het oog op een unieke smaak voor elk recept. De meest gebruikte cacaosoorten zijn:

Een subtiele combinatie van West-Afrikaanse en Latijns-Amerikaanse cacao in onze melkchocolade. De cacao voor onze zwarte chocolade met 60 % cacao is afkomstig uit Congo. Die voor onze zwarte chocolade met 70 % cacao uit Peru en die voor onze chocolade met 88 % cacao uit de Dominicaanse Republiek.

 

  • Wat is de samenstelling van de cacaoboter van Dolfin?

De cacaoboter is één enkel ingrediënt en bestaat niet uit verschillende bestanddelen. De boter wordt uit de cacaomassa – een dikke, vaste pasta van gemalen cacaobonen – geperst. Onze chocolade bevat 100 % pure cacaoboter. De boter wordt in geen geval door een ander product vervangen.

 

  • Verhoogt chocolade de cholesterol?

Zwarte chocolade bevat uitsluitend plantaardige ingrediënten en dus een erg kleine hoeveelheid cholesterol (minder dan 1 mg/100 g). De melk die wordt gebruikt voor melkchocolade bevat wel wat cholesterol. Bepaalde onderzoeken hebben echter uitgewezen dat cacao – rijk aan antioxidanten (polyfenolen) – een positieve invloed kan hebben op het cholesterolgehalte in ons lichaam.

 

Verzending en leveringstermijn

 

  • Welke betaalwijzen worden aanvaard? Zijn die veilig?

U kunt uw aankopen betalen met een kredietkaart (MasterCard - VISA) of een bankkaart (Bancontact/Mister Cash - Maestro-Giropay).

Alle betalingsgegevens en transacties worden volkomen veilig verwerkt via het Ogone/Ingenico-systeem.

 

  • In welke landen kan de chocolade worden geleverd?

Wij kunnen uw bestellingen over de hele wereld leveren. Als een land toch niet in de lijst met bestemmingen opgenomen is, kunt u steeds contact met ons opnemen, zodat we het land alsnog kunnen toevoegen.

 

  • Hoeveel bedragen de verzendings- en leveringskosten?

Voor verzendingen in België bedragen de kosten € 5 (B-Post, levering binnen de 3 tot 8 werkdagen).

Voor verzendingen naar Frankrijk, Luxemburg, Nederland en Duitsland: € 8 (B-Post, levering binnen de 3 tot 8 werkdagen).

Mogelijkheid tot expresverzending via Fedex (levering binnen de 2 werkdagen). Tarief afhankelijk van het gewicht en de bestemming.

Gratis levering vanaf € 50, uitsluitend voor verzendingen in België, Frankrijk en Luxemburg.

Voor andere landen zijn de tarieven afhankelijk van het totale gewicht van het pakje en van de prioriteit van de verzending (Fedex – levering binnen de 2 tot 4 werkdagen). U kunt steeds de kosten simuleren door de gewenste bestemming te selecteren.

Wij stellen alles in het werk om u de chocolade in optimale kwaliteit te bezorgen. Daarom behouden wij ons het recht voor om de verzending bij hoge temperaturen uit te stellen.

 

  • Worden bestellingen ook in het weekend verzonden?

Neen, helaas niet.

 

  • Wat als ik niet aanwezig ben op het moment dat de chocolade wordt geleverd?

De pakjesdienst zal een bericht voor u achterlaten. Indien de chocolade door B-Post wordt geleverd, kunt u het pakje afhalen in uw postkantoor. Indien de chocolade door Fedex wordt geleverd, zal u worden gevraagd een afspraak te maken voor een tweede bezoek.

 

  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten afleveren?

Jazeker. U hoeft in dat geval enkel het gewenste leveringsadres in te voeren.

 

  • Kan ik mijn pakje online volgen?

Ja. Zodra uw bestelling werd verstuurd, ontvangt u van B-Post of Fedex een traceernummer.

 

  • Moet ik douanekosten of belastingen betalen?

Alle kosten zijn inbegrepen in de verzendingskosten.

 

  • Ik wil mijn bestelling als geschenk laten afleveren. Is het mogelijk om geen factuur bij het pakje te steken?

Jazeker. Gelieve dit dan duidelijk op het contactformulier te vermelden of een e-mail te sturen naar info@dolfin.be.

 

  • Kan ik een boodschap laten afleveren bij mijn bestelling?

Jazeker. U kunt ons bij de bevestiging van uw bestelling een boodschap sturen via de daarvoor bestemde link. Wij zorgen ervoor dat uw boodschap samen met de chocolade wordt afgeleverd.

 

Algemene verkoopvoorwaarden

  • Waar kan ik de algemene verkoopvoorwaarden vinden?

Die vindt u onderaan de homepage, onder “Betaling”, en vervolgens onder “Algemene verkoopvoorwaarden “

 

  • Annulering

Indien klanten een geplaatste bestelling willen annuleren, moeten ze het al geleverde werk, de tegenwaarde van de gebruikte grondstoffen en 20 % van de overeengekomen prijs aan Dolfin vergoeden bij wijze van een forfaitaire onkostenvergoeding. Gelieve hierover contact met ons op te nemen via het contactformulier.

 

  • Maakt de website gebruik van cookies?

Om onze diensten te kunnen verbeteren, kan de website www.dolfin.be gebruikmaken van cookies. Dat zijn kleine informatiebestanden die op de harde schijf van uw computer worden opgeslagen wanneer u een website bezoekt. Die bestanden bestaan uit een uniek identificatienummer. De cookies zorgen ervoor dat uw volgende bezoek aan de website vlotter verloopt. Ze kunnen eveneens worden gebruikt om uw persoonlijke voorkeuren bij uw bezoek aan de website op te slaan.
Dankzij de cookies kunnen wij het gebruik van onze website evalueren en eventuele gebreken identificeren. 

 

  • Hoe zit het met de vertrouwelijkheid en het gebruik van mijn persoonlijke gegevens?

De informatie over uw account wordt uitsluitend gebruikt in het kader van uw commerciële relatie met www.dolfin.be. De informatie wordt in geen geval met derden gedeeld of doorverkocht. Op geen enkel ogenblik ontvangen wij uw bankgegevens. Alle betalingsgegevens en transacties worden volkomen veilig verwerkt via het Ogone/Ingenico-systeem.

 

  • Contact & Dienstverlening

Zit u na het lezen van deze FAQ nog met vragen? Aarzel dan zeker niet om contact met ons op te nemen via het nummer 0032 2 366 24 24. Wij zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9.00 tot 17.00 u

 

  • Ik wil de nieuwsbrief niet langer ontvangen. Hoe ga ik te werk?

U kunt zich uitschrijven via de link onderaan de nieuwsbrief of een bericht sturen via het contactformulier.